19 juli 2011

Penne med skink- och tomatsås

4 portioner pasta penne
2 rödlökar
1 msk olivolja
500 g krossade tomater vitlök
1 grönsaksbuljongtärning eller 1½ msk fond
1 dl matlagningsgrädde
ca 180 g strimlad rökt skinka
salt och peppar

Koka pasta enligt anvisningen på förpackningen.

Skala och hacka rödlöken. Fräs löken i olivoljan, tillsätt tomater, buljongtärning och 2 dl vatten. Koka sakta i 10 minuter.

Tillsätt matlagningsgrädde och skinka, koka upp och smaksätt med salt och peppar.



Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Ninni sa...

Sv: Sorgligt men sant.

m sa...

Slumpades hit, så jag lämnar en liten kommentar ;) Jag fick oxå barn tidigt i livet och har nu blivit hela 34 och min äldsta fyller snart 17. SJUTTON!! Helt galet!! haha. Han och hans bror som är 15 bor hos min på heltid, medan mina två yngsta bor hos mig varannan vecka.. Kikar gärna in till dig igen.. (lämna gärna kommentar hos mig, så jag får din adress sparad..:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...