19 juli 2011

Nu startar vi dagen

I natt var första natten på länge som jag inte vaknade vid klockan fyra. Så när alarmet ringde klockan tio var jag pigg och glad. Eller ja, utvilad i alla fall, pigg blir jag inte förens jag har fått i mig kaffet. Och ja, jag måste ställa alarmet då trollen inte väcker mig förens de vill ha frukost. Och nu på sommaren kan det bli vid elva, halv tolv.

Idag blir det en promenad till Lidl för att fylla på i kylen. Sen ska vi en sväng till ICA och hämta ut min tobak som kommit också, så nu slipper jag de där äckliga köpciggen. Fyra paket kostar lika mycket som min tobak och hylsor kostar mig under en månad.

Lite senare kommer Kalle och hälsar på. Han skulle passa på att gå igenom Majas cykel nu efter vintern och så skulle han kolla Leos trehjuling för att se vad det är för brickor som behövs till skruvarna. Och sen smörade jag lite, så att han ska smeta färg i mitt hår också. Jag mutar honom med mat som alltid.

Nu ska jag se till att trollen faktiskt sliter sig ifrån lekandet och får i sig lite frukost så att vi kan starta dagen.

Morgonmysiga troll


Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...