18 juli 2011

"Vi har inget som helst intresse av att prata med dig"

Jag skulle ringa och be om en receptförnyelse för mina sömntabletter idag, men det var ju lättare sagt än gjort.

Först ringde jag på telefontiden till det nummer man ska ringa om såna saker. I en timma ringde jag, och det tutade upptaget precis hela tiden fram tills telefontiden tog slut.

Då ringde jag på det andra numret som man egentligen ska ringa till när det gäller läkarbesök. Jo för det är olika nummer nämligen trots att det är samma ställe och oftast samma person man fick prata med.

På det numret var det telefonkö, troligtvis ringde alla dit som inte kom fram på telefontiden. I en halvtimma satt jag i telefonkö innan jag var tvungen att lägga på eftersom vi är tvungna att gå och handla och mitt batteri i telefonen tog slut efter att ha använts konstant i 1½ timma.

Så jag ska ringa när jag kommer hem igen, och jag kan gissa på att om jag kommer fram, så kommer jag inte att vara allt för trevlig.

Riktigt sur


Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

carola sa...

höll också på så där igår, får slänga mig på telefonen idag när telefon tiden börjar.

Inte lätt att vara sjuk;)

kramisar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...