18 juli 2011

Sängdags

Så är ännu en dag slut och det är dags för mig att krypa ner under täcket. Och aldrig har jag väl längtat så mycket efter att lägga mig.

Idag har jag hålligt igång hela dagen, jag fick till och med skriva en lista på allt som behövde göras, för annars hade jag glömt mer än hälften. Men för varje sak jag kunde stryka på listan så kom jag på två nya saker som behövde göras så den där förbannade listan blev bara längre och längre.

Men strax innan det var dags för trollen att äta kvällsmat och duscha var jag äntligen klar och hela kroppen värkte.

Det är lite fascinerande det där med att ha blivit tant. Nu tar det en hel dag att göra sånt man förut gjorde på bara några timmar. Och när man väl är klar så känns det i kroppen som om man kört en heldag på gymmet.

Nu sitter jag ute på balkongen och tar en god natt-cigg och njuter av att det är både mörkt och tyst ute. Det blir ett speciellt lugn om kvällarna nu när solen går ner tidigare.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...