12 augusti 2011

Räcker det inte snart

Maja och Leo skrev ju brev till sin pappa som postades förra fredagen.

Varje dag när Maja kommer hem så frågar hon ivrigt om de har fått post, hon väntar ju på svaret ifrån sin pappa. Men inte har det kommit något svar och besvikelsen lyser om henne varje gång när jag måste svara att de inte fått något svar.

Jag försökte att få tag i honom i onsdags efter att jag pratat med Leos dagisfröken om hans beteende och hennes funderingar kring det. Jag har skickat sms som inte har kommit fram. Alltså har mobilen varit avstängd sen dess och han går inte att få tag på.

Jag försökte få tag på honom i torsdags också för att fråga när trollen kan tänkas att få svar på sitt brev, för de hade ju tänkt att posta sitt andra brev idag. Men som sagt, mobilen avstängd och jag har ingen aning om hur jag ska få tag på honom.

Så nu har jag en ledsen dotter som inte vill posta något brev till pappa idag och en son som undrar varför pappa inte svarade på deras brev när han lovade att göra det. Och det enda jag kan göra är att trösta, lyssna och önska och hoppas att de snart ska få sin pappa, innan det går så långt att han sviker en gång för mycket och de inte vill ha med honom att göra.



Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Celine - En Aspergare i mängden sa...

Aha! Hade inbillat mig att du bodde i en 3:a... Var jag nu fått detr ifrån. =) Har nog inte sett någon 4:a i Lagersberg. Hur är planlösningen? *nyfiken*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...