01 september 2011

Varför fick jag pengar?

Idag när jag loggade in på banken för att kolla saldot (tvångstanke, gör det varje dag), så såg jag att jag hade fått pengar. Ungefär 3000 kr extra satt på mitt konto. Det stod ingenting, förutom bg kontoinsättning.

Så det var bara att ringa banken och fråga om de kunde se varifrån pengarna kom. Det kan ju vara bra att veta om det är mina pengar eller inte. Banken kunde se att de kom ifrån samma konto som min inbetalning den 25e, vilket var försörjningsstöd.

Ringde min handläggare för att fråga varför jag har fått pengar, och om jag verkligen ska ha dem. För har det blivit fel så kommer de att dra av den summan nästa månad och då behöver jag spara de pengarna till nästa månad.

Men så klart var min handläggare på kurs, så jag får ringa henne i morgon. Så nu får jag gå ett helt dygn utan att veta om det är mina pengar eller inte. Och ett dygn är lång tid att gå och undra över pengar, det gör jag så mycket ändå.

Konfunderad Lilith



Follow Liliths liv och leverne

3 kommentarer:

Crazylicious sa...

Oh, hoppas att det är dina pengar!

Lilith sa...

Ja det hoppas jag också. Men kan inte komma på varför jag skulle ha fått dem.

Celine - En Aspergare i mängden sa...

Wow, här har det hänt saker. Gillar designen. Gjort själv, beställt eller hittat?

Hmm.. extra pengar är ju alltid välkommet, men du har rätt, man vill ju veta om man kan använda eller om man ska spara dem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...