14 augusti 2006

Läkarbesök

Den dag ett av mina läkarbesök löper problemfritt från det att jag kommer dit tills att jag går därifrån ska jag rita kors i taket.

Idag när jag kom dit så fanns inte min tid kl 15:30. Den stod som avbokad. Men ingen hade besvärat sig om att ringa mig och berätta det. Bara där var jag nära att börja gråta. Läkaren hade redan en patient, och skulle sluta för dagen efter den patienten så de visste inte om han kunde ta emot mig sen. Gråtvarning nr två. Jag ringde sambon på jobbet i upplösningstillstånd och han kom på en gång, gosis som han är.

Efter mycket om och men så fick jag äntligen komma in. Men det blev ett snabbt möte eftersom han egentligen slutat. Facit är en sjukskrivning på 50% så sambon kommer bara att jobba deltid och vara hemma med mig deltid, ny ångestmedicin, bort med medicinen som gör att jag går upp så mycket i vikt och återbesök i Oktober.

Fördelen med krånglet i början var att jag sparade 200 kr på att jag inte behövde betala för läkarbesöket, eftersom det var dom som gjort fel. Tack så mycket. Tror att det bara är typ två besök sista tiden jag behövt att betala pga allt strul.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...