17 oktober 2008

Snorigt

Leo blir sjuk när som helst. Han hostar och näsan rinner. Jag tänkte hålla honom hemma från dagis idag, men det ville han inte. Dock hann vi bara halvvägs till dagis innan han ville sitta i vagnen resten av vägen. Det har nog aldrig hänt förut. Så jag sitter bara här och väntar på att dagis ska ringa om att han har fått feber.

Maja hostar och snorar också, men har ändå samma energi som hon brukar. Dock är hon lite gnälligare än vanligt, så febern slår nog till hos henne också så småningom.

Rasmus ringde precis. Han är hemma från skolan idag. Feber och förkyld. Han kommer senare idag, men visste inte riktig när.

Jag är lite småfebrig, ont i halsen och näsan rinner.

Så egentligen borde allt kännas usch och blä, men konstigt nog känns det riktigt bra. Jag sitter här med en mugg kaffe. Jag fryser och snörvlar, det gör ont i hela kroppen och jag har ett hem som ska fredagsstädas, som jag inte förstår hur jag ska orka med. Och ändå så sitter jag bara och ler lite för mig själv. Jag förstår mig inte på mig själv, men njuter av att att det känns bra.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...