08 december 2008

God morgon

När småtrollen är hemma är det morgon och dags att gå upp nån gång mellan klockan fem och klockan åtta. Och eftersom kroppen ställt in sig på det brukar jag vakna rätt tidigt även när de inte är hemma och jag kan sova hur länge jag vill. Det var länge sen jag sov längre än till klockan nio när jag är barnledig.

Idag vaknade jag strax efter elva, men var så trött att jag inte lyckades hålla ögonen öppna. Så jag låg kvar i sängen till tolv. Nu sitter jag här med andra muggen med kaffe och kollar runt på bloggar. Men jag är fortfarande så trött, så trött. Kaffet hjälper inte alls och jag blir tröttare för varje sekund som går. Och jag som har ett helt hem som vill ha min uppmärksamhet. Det ska diskas, dammsugas, bäddas rent, vika tvätt, sättas upp julprydnader på fönster och fan och hans mormor. Och det enda jag kan tänka på är sova.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...