09 december 2008

Luciaproblem


I morgon har småtrollen luciafirande på dagis. Maja ska såklart vara lucia har hon bestämt. Och självklart ville då Leo också vara det. Men tji fick han, han får vara pepparkaksgubbe med tillhörande kläder och en liten pepparkaksmössa. Det börjar halv tre, och jag har sett fram emot det sen förra årets lucia.

Problemet är Rasmus luciatåg. Det är på torsdag och börjar 18:30 och slutar runt 20:00. Det är just det som är problemet. Tiden. På tok för sent för småtrollen, vid den tiden brukar de redan ha somnat. Och Kim hade saker inplanerat så han kan inte vara barnvakt. Vilket gör att bara ett alternativ finns kvar, kära mor. Har mailat henne och väntar nu spänt på svar. För kan hon inte, då finns det inga alternativ kvar.

Åt Maja kan man ha vilken barnvakt som helst, det är inga problem. Det är lillklutt som är problemet. Han är inte alls lika social som sin syster. Han är inte social alls faktiskt. Han är blyg och tillbakadragen mot folk som han inte träffar väldigt regelbundet.

Så kan mamma inte vara barnvakt vet jag inte vad jag ska göra. Jag kan bara inte missa Rasmus luciatåg, han ska inte behöva stå tillbaka för sina småsyskon. I värsta fall får jag helt enkelt bädda ner Leo i vagnen och hoppas på det bästa, fastän jag vet att det kommer att gå åt helvete i såna fall.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...