09 december 2008

Ledsen och besviken

Så klart kunde inte kära mor sitta barnvakt. Sist jag bad henne om det var när Kim och jag förlovade oss och skulle ut och äta. Jag bad inte om hjälp den gången jag hade lunginflamation och hög feber och borde läggas in. Jag bad inte om hjälp när både jag och alla tre trollen hade maginfluensa och jag var så darrig att jag knappt kunde stå på benen.

Den här gången så kunde hon inte för att hon ska hjälpa sin karl att flyttstäda så det är klart tills han ska lämna tillbaka nycklarna. Vilket han ska göra i mellandagarna! Jag tror nog att de kommer att hinna även om hon är barnvakt några timmar på torsdag kväll. Men icke.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag kan inte ta med småtrollen för det blir alldeles för sent. Visst kommer de att kunna hålla sig vakna, det är inte det som är problemet. Problemet är att få dem att somna när de är övertrötta för det är minst tre timmar senare än deras vanliga läggningstid, och att få dem att vakna morgonen efter. Och jag kan inte missa Rasmus lucia heller. Suck.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...