22 februari 2009

Oh joy

Jag ser inte fram emot idag kan jag säga. Vi ska hem till pappa, och det ser jag iofs fram emot. Men Maja är på sitt värsta humör idag. För ett litet tag sen stod Leo en bit framför henne, och då skrek hon “jag vill inte se på dig” och sprang i på sitt rum. Där ligger nivån idag.

Det andra är att vi tar tåget hem som går 17:44 hem från pappa. Mina barn är vana att hamna i sängen klockan sex på kvällen. Vi kommer att vara i stan klockan sex, hemma runt halv sju, så de kommer att komma i säng klockan sju. Att rubba deras tider ger inga bra resultat. Det var det som hände igår nämligen. Då var mamma och Stefan här och trollen kom i säng klockan sju. Därför är Maja som hon är idag.

Men vi kan inte ta ett tidigare tåg heller hem från pappa, för de går bara en gång varannan timma på helgerna, så då hinner vi bara dit och vända.

Så idag är det stress, och vi vet ju alla hur bra jag funkar då. Men det ska ju bli kul att träffa pappa i alla fall.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...