12 februari 2009

Så trött så trött

Jag vet inte vad det tagit åt Leo. Sen han fick sin nya säng så har han sovit jättebra om nätterna. Han har bara vaknat om det verkligen är något, som att han kissat igenom, är sjuk osv osv. Annars sover han hela nätterna.

Förutom nu senaste nätterna. Då vaknar han nån gång mellan klockan 2 och klockan 4 och säger att han vill upp och äta frukost, trots att han är så trött att han knappt orkar hålla ögonen öppna. Ingenting jag säger eller gör kan få honom att lägga sig fint och slappna av. Inte ens den gamla beprövade metoden att pilla honom i håret, som alltid funkat när inget annat gör det.

Det enda som fungerar är att ta med honom in till mig, där Maja redan kommit in och lagt sig, och tar upp hela ena madrassen. Så Leo och jag får dela på 90 cm bäddmadrass. Funkar fint för honom dock, för han tar upp större delen av den. Jag får ligga stel som en pinne för att inte ramla ner. Och jag är så trött att jag har konstant huvudvärk och mår pyton, och inser hur bortskämd jag varit fram tills nu med en Leo som sovit hela natten.

Men om han inte börjar skämma bort sin mamma med det igen snart så får han köpa sig en egen dubbelsäng att sova i, för jag orkar inte en sån här natt till.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...