16 december 2009

Trögast i stan

I några dagar har jag gått och varit småsur på Inttu. Över småsaker ska erkännas. Som att när han bäddar trollens sängar så lägger han inte tillbaka nallarna i fotänden. Eller när jag håller på och röjer upp efter middagen och skrapar av trollens tallrikar och sånt så har han inte torkat av underläggen och lagt på duken igen utan satt sig vid datorn istället. Såna saker. Småsaker som blir stora saker när det händer gång på gång.

Men så idag så slog det mig. Jag kan ju faktiskt be honom om att göra det. För ber jag honom så gör han det utan problem. Men istället så går jag omkring och förväntar sig att han ska vara tankeläsare. Och hur underbar han än är, så kan han faktiskt inte läsa tankar. Det tog mig bara nästan en vecka att komma på det. Lilith är tillbaka på bloggen, trögare än någonsin

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...