07 februari 2011

Copy and Paste

Jag skulle egentligen inte behöva skriva en massa blogginlägg, det skulle räcka med att jag kopierade gårdagens.

Eftermiddagen var lugn. Maja byggde läger i soffan och lekte lugnt, hon har fortfarande ingen ork. Men hon har varit feberfri sen igår så snart ska hon väl kunna gå till sexårs igen. Jag hoppas verkligen det för jag behöver ta mig till apoteket och hämta ut medicin och vill inte släpa med henne på långpromenad när hon är så orkeslös fortfarande.

Idag fick jag en trevlig överraskning med posten också. Det var från Johan, som jag har sprungit på de två senaste Smokie-kryssningarna som bränt ner en skiva med fotografier från senaste kryssningen. Det var en trevlig omväxling från alla räkningar och all reklam.

Nu är det kväll och trollen sover. Jag har tagit en dusch och hoppat i myskläder och ska se på serier. Jag har en stor klump av ångest i magen och tryck över bröstet när jag tänker på i morgon. Leo är jag inte så värst orolig över, han lever ju helt i sin egen värld och är nöjd så länge han har mamma. Men jag vet att Maja kommer att bli förkrossad. Fem månader utan att få träffa pappa är en väldigt lång tid när man är sex år. Han får inte vara med på hennes födelsedagskalas, vilket han alltid har varit innan hur osams vi än har varit. Så jag gissar på att i morgon kommer det att bli en kväll med mycket gråt, både för henne och för mig. För när hennes värld rasar, då rasar min också.

Nu ska jag försöka koppla bort tankarna med lite serier innan det är dags för sängen. Jag får nog göra en lång spellista med CSI New York när jag går och lägger mig, för jag tippar på att herr ångest kommer att ligga och peta på mig för att vara säker på att jag inte somnar utan hela tiden är medveten om att han finns där.



Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

sus sa...

God morgon :) Ja han e himla besvärlig den där herrn, dessutom kommer han ju helt utan inbjudan:) å stannar presix så länge han behagar -Han e en fräck en den där H.Ångest.
Hoppas du får en bra dag:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...