25 april 2010

En smärre tvättkris

Min tvättstuga är dum i huvudet. Eller ja, tvättstugan funkar ju som den ska. Det är bokningssystemet som är dumt i huvudet. Man kan bara boka 10 pass i månaden, och man kan bara tvätta tre maskiner per omgång. Det ger 30 maskiner totalt i månaden. Vi är 5 personer i familjen. Vi tvättar mörkt, ljust, rosa/rött och underkläder två gånger i veckan. Sen ska vi även tvätta sängkläder, gardiner, dukar, handdukar, handtvätt, enskilt osv. Det funkar inte.

Idag var jag tvungen att panikringa Karro och låna hennes nyckel. Vi hade nämligen glömt bort att våran tvättid slutade två och hade tvätt kvar i torktumlaren. Men det var ju ingen fara tänkte vi för vi kunde ju boka tiden efter. Men se då var våra 10 bokningar för den här månaden slut. Så där står jag vid busshållsplatsen (jag skulle åka till världens bästa Kalle för att formatera om datorn) med Inttu bredvid mig som inte visste vad han skulle göra. Det visste inte jag heller, förens Inttu frågade om jag hade kvar Karros bricka jag fick låna förut. Vilket jag inte hade. Men fick låna efter ett snabbt samtal.

Så i morgon är det jag som ringer min boendestödjare och gnäller så får han ringa vidare. För jag kommer aldrig komma i fatt med tvätten om vi bara får boka tio pass i månaden. Dåligt av er Eskilstuna Kommunfastigheter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Meeen va drygt! Klart man skall få tvätta hur mycket man vill! Här har dem nästan ingen koll alls :) Ibland slänger vi på sent på kvällarna om det är något väldigt akut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...