29 april 2010

Jag och min muff del 3

På vårdcentralen igår fick jag en rätt hyfsad läkare som noga läste igenom min journal om förra gången jag var där för samma problem, det var i februari upplyste han mig om. Han undersökte lite lätt (mest för att jag skrek högt varje gång han bara snuddade) och skrev sen ut samma antibiotika som förra gången. Men den här gången 750mg istället för 500, och 15 dagar istället för fem. Så nu ska vi nog fan få bort den här. Sen upplyste han mig om att om den inte går bort helt den här gången, eller om den kommer tillbaka igen så måste de operera för att få bort det helt. Det var nog ungefär där jag blev likblek och allt började snurra.

Gick ner på apoteket och hämtade ut min gigantiska burk med tabletter och när jag klev utanför dörren såg jag bussen åka förbi. Så vad gör man när man har 20 minuter kvar tills nästa buss? Jo man går in på H&M för att bara "titta lite". Och hittar ett jättefint sett med underkläder. Och med tanke på tvättsituationen så var det ju ett berättigat köp. Två dagar kvar idag tills vi får tvätta och nu har jag även använt reservunderkläderna. Sen hade de ju jättefina mysbyxor som man faktiskt kan visa sig ute i. För endast 99kr, och bara en kvar i storlek S och de skulle inte få in några fler.

Så nu är det bara att proppa i sig en massa piller i två veckor och hoppas att det försvinner. För just nu gör det så ont att jag vill skrika högt så fort jag rör på mig.

Nu ska jag och min muff dricka upp kaffet, hoppa in i duschen och sen förbereda att Trollen kommer hem imorgon, förutom Rasmus som kommer idag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...