23 maj 2010

En helt vanlig söndag

Jag kunde inte somna igår. Låg i soffan och tittade på Eddie Izzard på Comedy Central och kände hur det kröp i både armar och ben. När det var slut strax efter midnatt förflyttade jag mig till sängen och det var samma sak där. Hur jag än låg så kändes det som jag låg fel och det var alltid någon kroppsdel det kröp i och inte blev det bättre av att Inttu snarkade så hela rummet vibrerade. Sista gången jag var uppe och rökte stod klockan på 03:18.

Så därför tyckte jag att jag kunde unna mig en sovmorgon och sov till klockan 10 när Rasmus väckte mig för att fråga om han fick åka och fiska med en kompis.

Idag är det svalare ute än igår vilket är tur eftersom jag inte kan ta siesta idag. Ska tvätta i eftermiddag. Hade starka funderingar på att omboka den tiden men när jag klev upp ur sängen och kände hur svalt det var så tyckte jag inte det behövdes. Kanske kan jag till och med lyckas att hitta ork till att baka nytt bröd idag så det finns tills trollen kommer hem. Sen har jag ju den där pappkassen fylld med urväxta sommarkläder som ska fotas och läggas ut på Tradera. Ja inte lär jag få det tråkigt idag i alla fall. Vad ska ni hitta på?


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...