06 maj 2010

Jag är så djävla bra


Ni som känner mig, och ni som inte känner mig men följt bloggen vet om min tandläkarskräck.

När jag skulle lämna in godkännandet av kostnadsförslaget så svimmade jag när jag stod i kö enbart pga lukten, tandläkarmottagningar har en egen lukt.

När jag skulle dit och laga första gången så hade jag dödsångest och spydde innan. En tand tog nästan en timma att laga.

Nästa gång gick det lite bättre. Fortfarande dödsångest men inga spyor och tanden gick bra mycket fortare att laga.

Gången efter gick jag dit med bara lite oro i kroppen, och lyssnade på musik under tiden för att slippa höra alla ljud. Dock fick han påminna mig om att andas eftersom jag i ren panik slutar att andas så fort han kör igång.

Nu går jag dit utan minsta oro. Studsar nästan upp i stolen när jag får komma in. Och den här gången behövde jag inte ens musik i öronen under tiden. Och nu kan han ta två tänder på en och samma gång och det tar max 20 minuter. Jag har till och med klarat av att gå med skruttan till tandläkaren.

Idag när jag stod och skulle boka nästa tid bad jag om första bästa, och fick tid redan nästa fredag. Inte minsta ångest eller oro utan ser bara fram emot att få allt fixat så fort som möjligt. Förutom dragningen av visdomstanden då, som han tar sist av allt.

Att ha haft två graviditeter där man spytt sig igenom alla nio månaderna, plus spydde så fort man borstade tänderna för att det var något i munnen har slitit på tänderna så nästan alla tänder har småhål. Men hey, det här klarar jag utan problem.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...