25 juli 2010

Äntligen kväll

Det är alltid underbart när trollen är hemma, men lite mindre underbart när det regnar hela tiden, regnkläderna är kvar på dagis så att man inte kan gå ut och leka utan är tvingade till att vara inomhus hela tiden.

Efter de gröna pannkakorna gick vi till ICA. Det var jättekul för Maja och Leo att dela paraply, i säkert 200 meter. Sen gnällde Leo över att Maja petade på honom med paraplyet, han fick det i huvudet osv. Så han gick med mig resten av vägen. Som tur var så var det ett lätt regn, så även om det regnade mycket så blev man inte så blöt.

Leo flyr till mamma efter att blivit misshandlad av ett paraply


När vi kom hem blev det film och lördagsgodis för dem och jag vek tvätt och tog mig en mugg kaffe. Leo hade valt choklad som lördagsgodis. Jag skrattade åt hur han såg ut efter att han ätit upp allt. Jag skrattade inte fullt lika mycket när jag sen skulle gå och kissa och såg hur det såg ut där inne efter att han tvättat av sig. Det var stora fläckar choklad på handfatet, väggarna, listerna, dörrarna osv. Så det var bara att hämta rengöringsmedel.

Choklad över hela Leo, och hela toaletten


Medans jag sprang ner i källaren för att slänga i sista maskinen med tvätt så startade Inttu grillen. Tack gode gud för elgrill, då kan man grilla även om det spöregnar. Det blev hamburgare idag också. Maja var tråkig och tog bara lite ketchup på sin, men Leo hade både hamburgerdressing, saltgurka och räksallad. Dock åt han bara en halv. Han åt dåligt till lunch också. Och med tanke på hur täppt han är så förvånar det mig inte om han vilken dag som helst vaknar med feber.

Nästan hela familjen körde en inomhusgrillning till middag

Efter Inttu hade diskat mutade jag honom med att dyrka honom för evigt om han satte på kaffe, vilket han gjorde. Han är lättköpt minsann. Sen sprang jag ner och hämtade upp tvätten och efter det hade jag en hel timma till dator och kaffe. Det är det längsta jag setat ner i sträck idag. Inttu sov dåligt i natt och såg helt förstörd ut i morse, så jag tänkte leka snäll flickvän och tog köket efter lunchen och lät honom ligga i sängen, han såg verkligen ut att behöva det.

Lagom tills jag druckit upp kaffet var det så äntligen dags att duscha trollen. Jag gjorde en liten victory dance ute i hallen på väg in i badrummet. Jag älskar dem över allt annat, men idag har de verkligen drivit mig till vansinne. Leo har helt glömt bort hur man pratar normalt och kommer bara ihåg hur man skriker. De tjafsar om precis allt och jag får tjata mig blå i ansiktet för att få dem att lyssna på mig. Och så här ska vi ha det en vecka till innan det blir vardag igen med dagis, fritids och skola. Snälla gode gud gör så att det blir fint väder nästa vecka så att vi kan åka och bada och vara ute på alla lekplatser, för annars finns det en viss risk att jag säljer dem på blocket.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...