17 augusti 2010

Måndagkväll 16 Augusti

Fy fan vilken pissdag det har varit idag, även om jag har haft mer ork än igår. Jag fick allt det dagliga gjort plus lite småkrafs, som att slå in Caccis present. Hon fyller ju 18 år idag den lilla skitungen och vi ska dit på lördag och fira henne. Däremot blev det inget baka av idag, där tog orken slut.

Jag hittade den perfekta presenten som bara ligger och väntar tills på lördag

Tvätten blev inte heller som den skulle. Jag skulle ha tvättat två maskiner med handdukar och badlakan och en med sängkläder. Trodde jag ja. För det första tog första maskinen över en timma, trots att det stod 48 minuter på displayen. När jag väl skulle slänga in andra maskinen i torktumlaren så ville den inte starta, den hade blivit överhettad som vanligt. Så det tog 10 minuter innan den ville starta igen. Så jag hann inte tvätta sängkläder. Vilket inte gjorde så mycket eftersom jag ändå inte orkade bädda rent trollens sängar idag.

Det här stod jag och stirrade på i tio minuter, en torktumlare som svalnar

Flera gånger idag har jag känt hur jag har blivit våt i ansiktet, och upptäckt att jag gråter. Och jag blir lika förvånad varje gång jag tittar mig i spegeln, jag ser ut precis som alltid. Hår, smink och kläder fixat. Hur kan det inte synas på utsidan att hela insidan är trasig?

Jag ser ut precis som vanligt, men känner mig helt tvärt om. Hur kan det inte synas?

Och i morgon är det skola, och hela kroppen protesterar. Jag vill bara vara hemma där det är tryggt och jag kan bryta ihop när jag behöver. Men det är väl lika bra att ge sig iväg. Ha någon slags vardag mitt i allt kaos.

Nu ska jag, som alltid, titta på serier tills det är dags att lägga sig. Det är enda gången allt känns bra, när jag ligger i sängen och tittar på CSI. Sängen är min lugna vrå.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...