23 augusti 2010

Söndagmorgon 22 Augusti

Gud vilken pissdag det var igår. Allt började bra på morgonen. Trollen var mysiga och glada och allt flöt på.

Sen skulle vi iväg och fira Cacci och det var då det började. På bussen tjafsade trollen först och vem som skulle sitta vart och vem som skulle plinga när vi skulle gå av. När det väl var bestämt så var det tjafs om hur de skulle sitta.

Inte blev det bättre när vi väl kommit dit. Mina barn kan vara riktiga monster hemma, men de uppför sig alltid när vi är borta. Men inte den här gången. De var mer vilda än tama och gjorde allt man inte får. Den enda gången de var lugna var när de tittade på syrrans fiskar och Caccis råttor.

Trollen röjde loss och jag fick kasta i mig pajen


Så vi blev inte kvar så värst länge kan jag ju säga. Men på väg till busshållsplatsen så ser jag bussen susa förbi och det var en halvtimma kvar tills nästa buss skulle komma. Sen började det att regna.

Väl hemma hade jag slut på energi, men det var dags att fixa middag vilket jag hade noll lust och ork med. Men Leo var fortfarande mätt efter allt han ätit hos syrran så han ville inte ha. Så jag stekte upp lite färdig pyttipanna åt Maja bara.

Skickade sms och beklagade mig för Inttu, som erbjöd sig att komma över och kramas efter att trollen somnat, och självklart sa jag ja.

Han var här ett litet tag och efter att han gått mumsade jag ostbågar tills jag äntligen fick gå och lägga mig. Hoppas att det blir en bättre dag idag.

Med hopp om bättring


Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Heyli sa...

Jättekul att du är med och tävlar om almanackan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...