22 juni 2011

Liten börjar att bli stor

För mig är Maja fortfarande liten, jag ser henne i själva verket som mindre än hon är. Jag har lite problem med att inse att min lilla tjej fakiskt är sju år och börjar i första klass till hösten.

Hon däremot känner sig som större än hon är, så vi får hitta en mellanväg och kompromissa. Men, eftersom att hon känner sig stor så vill hon ha mer sysslor än att bara bädda sin säng och hålla ordning på sina leksaker. Hon ser ju vad Rasmus gör, och vill också få hjälpa till.

Så nu får hon duka fram när vi ska äta. Ja, inte kastruller och sånt, men underlägg, tallrikar, glas och bestick. Jag tar ner tallrikar och glas ifrån skåpet och ställer på diskbänken och så dukar hon fram det. Och som en naturlig följd av det så är nu veckopengen höjd ifrån 10 kr till 15 kr. Och det är en väldigt stolt tjej som kommer skuttandes när jag står vid spisen och ropar åt henne att det är dags att duka.




Min lilla tjej är inte så liten längre

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

ladynova sa...

Hittade till din blogg av en slump, å fastnade här :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...