26 augusti 2010

Måndag förmiddag 23 Augusti

Hela helgen har Maja vaknat klockan sex. Men idag när hon skulle upp halv sju så fick jag självklart väcka henne. Lilla fröken tvärt emot.

Idag hade hon ju sin första dag på sexårs. Det var en väldigt nervös tjej jag hade. Men sen när vi väl kom dit så gick det superbra. Tanken var ju att jag skulle stanna hela timman, och sen lämna leo på dagis efter att Maja gått till fritids.

På väg till första dagen i skolan


Fröken räknade högt alla barnen och kom fram till att det var 23 st. Maja var den enda som visste vilka siffror man använde för att skriva 23, så hon fick komma fram och skriva det på tavlan och skrev siffrorna spegelvänt. Då blev jag full i skratt.

Sen när de fick rita en teckning var hon tillräckligt avslappnad och jag kunde gå och lämna Leo på dagis.

Hela vägen dit bubblade han glatt, men när vi väl kommit dit så blev han jätteledsen. Tydligen är det väldigt vanligt bland yngre syskon när det äldre slutar dagis. Hoppas bara att det går över snart för mitt hjärta krossas varje gång han blir hysteriskt ledsen när jag ska gå.

Nu är det dags att hoppa in i duschen och göra mig i ordning innan det är dags att gå ner i tvättstugan och slänga i nästa maskin med tvätt.

Stoltaste mamman i världen, men här ser jag mest dryg ut

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...