02 september 2010

Lördagmorgon 28 Augusti

Trodde jag att jag skulle få sovmorgon? HA! Jag vaknade innan klockan åtta.

När jag lade mig igår kväll så slocknade jag i stort sett på en gång. Vaknade av mobilen strax efter. Det var Martin som undrade om han kunde komma och sova här eftersom elen fortfarande var avstängd. Självklart fick han det. Somnade om och vaknade igen när han ringde när han var framme. Öppnade åt honom, tog en cigg och gick och lade mig igen.

Vaknade på morgonen och sträckte ut handen efter mobilen på nattduksbordet. Där var den inte. Gick upp och knäppte igång kaffebryggaren. Kastade ett öga på klockan på micron, den stod på 07:39. Blev förvånad över att jag kände mig så pigg. Gick ut på balkongen för att ta morgonciggen, och där ute låg mobilen. Jag måste ha glömt den där efter att jag hade öppnat för lillebror. Tur att det inte regnade inatt.

Lagom tills kaffet var klart kände jag att jag inte alls var så pigg. Men det var bara att hälla upp kaffet och se glad ut. Jag ska ju inte tvätta förens klockan 18-22 så jag hinner ju vila ett tag efter att jag är klar med det som ska göras.

Nu är det dags för en dusch och sen till ICA. Hylsorna är snart slut.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...