05 september 2010

Tisdagkväll 31 Augusti

Men dagen blev inte så pjåkig ändå. Jag satte igång med matsedel och storhandling eftersom det var det som stressade mig mest. Och när det var klart så rullade allt bara på. Så jag fick allt gjort, hör och häpna. Förutom att vattna blommorna som jag helt glömde bort. Jag bäddade t.o.m. trollens sängar som jag skjutit på sen de åkte i fredags.

När jag skulle cykla till ICA för att komplettera storhandlingen så träffade jag Maja som var ute på skolgården med fritids. Jag vet inte vem som blev gladast, hon eller jag. Men stackarn är jätteförkyld. Det skulle inte förvåna mig om hon blir sjuk snart, hon var blek och glansig om ögonen. Men vi kramades massor så att vi klarar oss tills på fredag.

Sprang på en liten skoltjej idag minsann


Nåt som är irriterande är att varje eftermiddag den senaste tiden har jag fått feber. På förmiddagarna är allt frid och fröjd och jag mår som man ska, om man bortser från ångesten. Men strax innan två varje eftermiddag så kommer febern, jag hostar och snorar och det bränner i bröstet när jag andas.

Myskläder är obligatoriskt när man har feber


Nu är det dags för sängen. Tur att fanskapet inte snodde mina sömntabletter också. Ångesten är illa nog, men att inte få sova också, det hade inte funkat.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...