31 oktober 2010

Dagens garv

Hade fått en ny fråga på Bloggsvar. Det här är vad jag möttes av:

för 29 minuter sen:
Kul att du agerar för censur. Du var dock inte vidare smart och publicerar att du tankar hem upphovsskyddat material från The Pirate Bay. Jag har nu anmält dig till antipiratbyrån och skickat med en URL där du skriver och tackar TPB. Ha en trevlig dag din häxa!
profilbild
Jag skrev Tack piratebay, men ingenstans står det nånting om att jag tankar ner där. Och vet du, det finns även lagliga torrents där som bland annat Unni Drougges ljudböcker. Men jag känner mig hedrad över att lägger så mycket tid och energi på en obetydlig småbarnsmamma :)

Det stod inte vem frågan var ifrån, men det är ju inte så svårt att lista ut att det är från SD-anhängaren några inlägg ner. Så nu väntar jag med spänning på att det ska knacka på dörren och det ska stå några antipirater där och se bistra ut. Sen hur han konstaterar att jag är för censur är ju kul när han i nästa andetag skriver att jag laddar ner upphovsrättsskyddat material. Han måste fått de uppgifterna på samma ställe där han hämtar sin statistik över invandringsvåld och liknande, dvs från SDs sifferkille. Nu blev jag helt varm i hjärtat och kvällen är räddad.
Follow Liliths liv och leverne

3 kommentarer:

lady dahmer sa...

det är helt ok

Ulrika sa...

Komiskt.. precis som att dom åker ut och haffar någon som drar ner en film lite då och då lixom... hahaha

Prinsessanadia sa...

Vem fan orkar anmäla någon för nerladdning?! Har människan inget bättre att lägga sin tid på? Han kanske ska ställa sig vid ett övergångställe och skicka polisen på alla som går mot rött med.. Nu när han ändå håller på men ar jag. Han jobbar säkert för radiotjänst med..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...