31 oktober 2010

Tv-fri lektid

Idag innan jag fixade lunch så upplyste jag trollen om att när jag började med lunchen så skulle jag stänga av tvn och så kunde de leka istället tills de ätit upp och jag diskat. Och oj vad protester det blev. Och de lekte ju minsann ändå enligt dem. Mjo, om man räknar att sitta och hålla i en leksak framför tvn kvalificerar sig som att leka.

Så sagt och gjort, när jag skulle börja fixa blåa pannkakor så stängde jag av tvn. Leo gick in på rummet och surade och Maja satt kvar framför den avstängda tvn och surade. I ungefär tio minuter, sen gick de in på rummet och lekte glatt.

Så fort de sagt tack för maten så väntade jag mig att det skulle börja tjatas om att jag skulle sätta på Nickelodeon igen. Men vet ni, inte ett ord om tvn har de sagt. De är fortfarande inne på rummet och leker ihop. Det här kommer vi att köra på stenhårt på helgerna i fortsättningen.

De kan tydligen slita sig från tvn i alla fall


Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...