30 oktober 2010

Jag behöver eran hjälp

Idag när jag satt och småsurfade runt på bloggar så hamnade jag på en blogg som gjorde mig mörkrädd. Har har vi en, uppenbarligen inte allt för smart, människa som genom att dra upp fyra exempel på brott som begåtts av invandrare anse sig bevisa att mångkultur är inte bra utan gör mer skada än nytta.

Att människor resonerar så här gör mig ledsen. När de väljer att läsa en eller två artiklar och på så sätt dra sina slutsatser om hur verkligheten är, när verkligheten är helt tvärt om. Verkligheten är att svenskar är överrepresenterade i brottsstatistiken. Verkligheten är att det är inte vilket land eller vilken kultur du har som är en stor faktor till om du kommer att begå brott eller inte, utan det är vilken klass du tillhör. Bor du i ett miljonprojektområde så är risken större att du blir kriminell än om du bor på Lidingö, och sen spelar det ingen roll om du heter Sven Andersson eller Muhammed Muhammed.

Så nu behöver jag er hjälp. Alla ni som är med på bloggstart, maila dem och gör dem uppmärksamma på att människor kan hitta till denna blogg genom deras sida, även ni som inte är medlemmar på bloggstart kan gärna maila dem. Bloggen har en bloggeradress, så anmäl den även via blogspot för stötande beteende. Bloggen hittar ni här, gå gärna in och säg även till honom vad ni tycker. I vanliga fall skulle jag inte uppmuntra folk att besöka en sån blogg, men har ni inte adressen till den så kan ni inte heller anmäla den till bloggstart och blogger.

Follow Liliths liv och leverne

4 kommentarer:

A.j sa...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8047610.ab

"Två av dem är välutbildade och de andra två driver egna företag inom servicebranschen."

Host, host, klass, harkel.

Och det står t.om i Aftonhoran.

Lilith sa...

Misstänkta, inte dömda. Och fortfarande är så är majoriteten av invandrarna icke kriminella. Däremot så enligt CBS så av de dömda invandrare som toppar listan från Finland. Men inte på ett enda ställe så läser jag något om att vi inte ska ta emot finnar i landet, utan det är alltid utomeuropeiska invandrare det handlar om. Så jag fortsätter att hävda att det beror på okunskap och idioti, för annars skulle ju alla vilja stoppa invandringen från Finland.

Rickard sa...

Du får givetvis läsa statistiken på rätt sätt. Du får se på antalet invandrare ur respektive grupp i förhållande till hur många som är dömda för brott. Då kommer du att inse att Finnar eller övriga nordbor inte ens begår en tredjedel så mycket brott som invandrare från MENA länderna.

cicci sa...

Hejsan... vilken härlig blogg du har :) Va bara tvungen att säga de :) god jul :) k Cicci

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...