18 oktober 2010

Härliga måndag

Trots att jag blev väckt halv sex i morse har det varit en härlig dag. Det var en liten kille som stod vid min säng i morse och förklarade att han inte kunde sova. Så han kröp ner hos mig under täcket och så låg vi och mös ihop tills alarmet ringde klockan sex.

Morgonen flöt på och helt plötsligt var det dags att gå och lämna på dagis och sexårs. Efter det var det den vanliga turen till ICA och sen hem och sätta igång att baka. Medans degen stod i kylen passade jag på att fixa med det sista hemma som jag inte hann med innan lämningarna i morse, och en dusch och på med lite smink. Lagom tills jag tog ur kakorna ur ugnen så kom Karro över på kaffe. Hehe vi träffas nog varje dag i stort sett oavsett om vi har ungarna eller inte. Vilken lyx att ha sin bästa vän på gården bredvid.

Efter att hon gått hem så käkade jag lunch. Och eftersom det är måndag och helgen var rätt slitsam så kröp jag ner under täcket med en bok och förväntade mig att somna. Bara för att upptäcka att jag var ju faktiskt inte det minsta trött. Så upp igen.

På eftermiddagen hämtade jag hem trollen, gjorde läxan med Maja och sen skulle jag köra igång med svenskan. Men det funkade inte, och det har inte funkat alls. Så jag tänker enbart läsa matte den här terminen. För läser jag svenska också så kommer varken matten eller svenskan att funka, och då är det bättre att fokusera på enbart matten som faktiskt inte är några större problem.

Efter maten så spelade småtrollen Björne ihop. Mina barn klarar inte av att göra något ihop mer än fem minuter utan att ryka ihop. Men inte den här gången. De spelade så fint ihop tills det var dags för tandborstningen och ska tydligen göra om det imorgon. Yes, äntligen kanske vi kan få lite lugna kvällar här hemma. Kvällarna är värst med trötta barn som bara surar. Men idag var det precis så som jag alltid velat ha dem med barn som håller sams, myslampor och tända ljus.


En omgång Björne efter maten


Nu ligger de i sina sängar och somnar förhoppningsvis snart. Jag bloggar och kollar på dr. Phil. Ja han är min husgud. Sminket är avtvättat och myskläderna på. När dr.Phil är slut blir det serier resten av kvällen. Livet är rätt underbart för tillfället.




Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...