28 oktober 2010

Jag hatar elektronik

Det är helt klart inte min vecka gällande elektronik. Igår var det ju RAM-minnet på Toppy. Så idag gick jag och hämtade ut min nya box från Bredbandsbolaget. Vad händer när jag kopplar in den? Absolut ingenting, den reagerade inte alls. Så jag ringde deras support och vi körde lite uteslutningsmetod för att kolla så att det inte bara var strömkabeln, men lagen om alltings djävlighet gjorde ju att det såklart är boxen.

Det roliga är att mitt abonnemang går ut den sista, vilket är på söndag, men den nya boxen får jag inte förens i mitten av nästa vecka. Och de kan inte förlänga mitt gamla abonnemang tills jag får den nya boxen och mitt nya abonnemang, för den tjänst jag har nu upphör helt den sista. Så jag har några dagar med trollen då vi kommer att vara helt utan tv. Så det skulle inte förvåna mig om DVD-spelaren också lägger av då.

Men supporten kan jag absolut inte klaga på, det är alltid så satans trevliga. För det första skulle han ringa upp mig när han ser att jag hämtat ut den nya boxen, för att kolla att allt funkar. Och så kommer han inte att starta min faktura förens den nya boxen fungerar eftersom jag inte ska behöva betala för något som jag inte har. Hur många företags kundsupport ringer upp sina kunder för att se att allt fungerar som det ska? Det har jag då aldrig varit med om tidigare men Bredbansbolaget ringer mig hela tiden om både det ena och det andra jag har haft problem med tidigare. I löv them.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...