31 oktober 2010

Söndagsslapp

Ni missade väl inte att man skulle ställa tillbaka klockan en timma va? Och eftersom Leo brukar vakna runt sex, så tippade jag på att han skulle vakna runt fem. Men inte då, han vaknade klockan sex som vanligt, vilket innebar att hade vi inte ställt tillbaka klockan hade han sovit till klockan sju.

Så upp och fixa frukost åt trollen och kaffe åt mig. Hann både duscha och fixa klart det mesta hemma innan det var dags för tvättstugan. Men jag blev inte glad när jag kom ner dit. Någon idiot hade lämnat kvar all sin tvätt från gårdagen. Hela tvättstugan var full av både blöt och torr tvätt. Och eftersom vi har taggsystem så är det bara jag som kan komma in under tiden jag tvättar. Så jag samlade ihop all tvätt och slängde det i en av vagnarna och ställde det utanför tvättstugan.

Efter det så tog jag och Karro en promenad till ICA. Hon var på jakt efter pepparkaksdeg, som de inte fått in än, och jag skulle kompleteringshandla det som inte fanns när jag storhandlade. Sen råkade det slinka med en julmust också. Det går bara inte att låta bli.

Så nu sitter jag här med en kaffe och väntar på att det ska bli dags att springa ner i tvättstugan igen. Efter det blir det blåa pannkakor till lunch och sen blir det bara slappa resten av dagen.
Vad ska ni göra idag?

Men titta så söndagsmysig jag är

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...