26 november 2010

Fredagsmys

Idag har det trots allt varit en bra dag trots stress och utslagna tänder. Jag bakade en omgång muffins och en omgång kanelcookies till Rasmus' kalas på söndag. Och när jag hade kommit halvvägs med att vika undan tvätten så ringde telefonen. Det var från sexårs. Det hade hänt en liten olycka när de var ute och lekte efter lunch så Maja hade fått en fläskläpp och en utslagen tand och ville komma hem. Nu har vi turen att bo mitt emot skolan så jag var snabbt där. Men när jag kom dit var det en väldigt glad Maja jag mötte som höll på att sätta på sig ytterkläderna, men hon fick följa med hem ändå.

När vi kom hem blev jag helt plötsligt totalt slut, jag var så trött att jag mådde illa och det bara snurrade i huvudet. Så jag tog min bok och kröp ner i sängen medans Rasmus och Maja roade sig själva. Jag hann inte läsa många rader innan jag slocknade och sov sött fram till mobilen ringde strax innan det var dags att gå och hämta Leo. Det var Rasmus pappa som ville höra om det var ok att han och Rasmus åkte utomlands i Januari, vilket det självklart var.

Och när jag hade pratat klart med honom så ringde Majas kurator. Vi pratade ett bra tag och Maja ska få gå dit några gånger på lekterapi. Hon behöver verkligen allt stöd hon kan få nu min lilla gumma. I natt så vaknade hon och var ledsen efter pappa två gånger.

Och så har vi självklart haft fredagsmys. Eller vi och vi, barnen har. De fick var sin skål med chips och var sin festis och tittade på Nickelodeon. Och eftersom de var på bra humör och det är helg så fick de vara uppe längre. Så nu har jag precis stoppat dem i säng och ska se lite serier innan jag också ska gå och lägga mig. Kan inte minnas när jag var så här trött sist.

Och gulliga pappa ringde ikväll för att höra hur det var. Det känns skönt att ha så många omkring sig som bryr sig om oss. Speciellt de gånger jag inte vet hur jag ska orka. Orka trösta, orka vara mamma och pappa, orka se min dotters hjärta brista gång på gång. Men det är klart att man orka. För man måste, man har inget val. Jag är den enda de har nu att luta sig mot. Fast Leo bryr sig inte så mycket verkar det som. Han säger själv att han vill bo hos bara mamma och att pappa bara hälsar på ibland, och det har han sagt under en längre period, även innan det här hände. Men det har verkligen tagit hårt på Maja.

Och i morgon ska barnen över till goa Karro som erbjöd sig att baka med dem och bjuda dem på soppa så att jag får fixa det sista inför Rasmus' kalas i lugn och ro. Ja ni ser ju själva vilka underbara människor jag har runt mig som stöttar mig och finns där. Jag säger som jag har sagt förut, jag är rik på allt utom pengar som ändå är det minst viktiga så länge man har tak över huvudet, kläder på kroppen och mat i magen.

Fredagsmys i världens bästa förort



Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

klarolina sa...

Det ska bli så kul o få baka med barnen o morgon! Veronica ser verkligen fram emot o träffa dom,speciellt maja :))

Jag tycker du är en otroligt stark person...även om jag vet att det är svårt!! o tungt.så vet jag även att du är stark o klarar dig och jag finns här,bara en sekund bort.
varma kramar!!

Louise sa...

Hej! Måste bara få säga att jag beundrar dig. Kämpa på!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...