27 november 2010

Idag blir det en bra dag

Idag fick jag sovmorgon av trollen, det gnällde jag inte över. Leo vaknade vid sex, vilket jag var glad att han gjorde, för då kom jag på att jag hade ju glömt att fixa ett glas vatten med en guldtia i från tandfén till Maja. Så upp och fixa med det och starta Nickelodeon åt Leo och sen krypa ner under täcket igen. Sen kom de in och sa till mig när de ville ha frukost.

Så nu har de ätit klart, och jag sitter med frukostkaffet och försöker att strukturera upp dagen i huvudet. Trollen ska ju över till Karro idag och få baka med henne och hennes gosiga dotter så att jag får fixa och dona och baka i lugn och ro här hemma. Hon skulle bjuda dem på tigersoppa också.

Jag tycker att det är så kul att Maja och Karros dotter leker så bra ihop trots att det ändå skiljer 4 år mellan dem, de har verkligen jättekul ihop.

Och i natt sov Maja utan att vakna och vara ledsen en enda gång. Gud så skönt för henne. Och nu på morgonen har hon varit sitt vanliga jag. Tror att det är lättare för henne tyvärr att inte träffa sin pappa allt för ofta, för det är verkligen påfrestande för henne varje gång han går härifrån och hon mår så dåligt av hur det är.

Har setat och bara tittat ut genom fönstret ett tag nu. Snön faller ner i stora, fina flingor och allt är helt vitt utanför fönstret. Gud vad jag älskar julen. Ska boka tvättid tills på måndag och tvätta alla julgardiner och dukar. Och fråga Janna om jag får låna hennes karl till hjälp att få upp gardinen i köket, det är tio meter tyg som ska upp.

Nej, nu ska jag dricka upp kaffet och försöka få på barnen lite kläder. Hoppas att ni har en fin lördag.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...