16 november 2010

Fröken noll koll

Varje morgon när jag vaknar så drabbas jag av tillfälligt hjärnsläpp. Jag har ingen koll på morgonens schema. För ett schema måste man ha när man har barn. Jag har ingen koll på när det är dags att äta frukost, borsta tänder och göra sig i ordning och när det är dags att börja klä på sig ytterkläderna. Och jag är alltid övertygad om att jag ställt alarmet fel och vi har försovit oss.

Så går jag upp och sätter på kaffe och tar en cigg och där börjar minnet komma tillbaka vilka tider vi har att hålla oss till på morgonen och sen inser jag också att jag har inte alls försovit mig utan gått upp precis när jag ska.

Men de där första tio minutrarna varje morgon innan jag blir klar i huvudet av kaffedoften och har koll på läget är otroligt förvirrande.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...