09 november 2010

Lagom till fräck människa

Nu, efter att jag skrivit en inlägg om det, kommenterat på hennes blogg, och även andra har gjort det samma, så får jag en kommentar från inläggstjuven om att tack för alla recept och hon använder ju dem när hon får ont om inspiration osv. Nu råkar jag veta att de recept som inte är från min blogg, har hon knyckt rakt av från andra bloggar utan att lämna nån kommentar hos dem, skrivit på sin blogg vart hon har hittat recepten och oftast inte ens tillagat dem själv. Precis som hon gjort här.

Så nej Karina, det är inte ok att du har "lånat" recept från min blogg och publicerat som dina egna utan hänvisning till min blogg, eller en kommentar på de recept du "lånat". Det är heller inte ok att du kopierar text som inte har med receptet att göra, som att mina barn och mitt ex vräkte i sig av maten, och publicerar det som om det vore dina barn och din pojkvän. Så nu plockar du bort alla recept som är från min blogg, du "lånar" inte ett enda recept till, varken från mig eller från mina vänner. Och tro mig, jag kommer att kolla så att du verkligen gör det.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

carolinhe med H sa...

Det finns copyright skydd så det är ju bara att polisanmäla om det inte tas bort :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...