03 november 2010

Snopet

Idag ska de fira halloween på Leos dagis, så jag hade köpt en svart dräkt åt honom. Så i morse så skulle jag öppna förpackningen och lägga ner det i en påse så han kunde sätta på sig den på dagis. Då är den förpackningen tom. Nån har alltså öppnat den i butiken och plockat på sig den tycker jag är mest troligt. Så när jag ska ner på stan på fredag ska jag gå till Hobbex och be om att få pengarna tillbaka. Visst, det står inget öppet köp eller byte eftersom det var rea, men om jag får en tom förpackning måste jag ju få tillbaka mina pengar. Eller väntar de sig att jag ska betala för luft?

Leo blev ju så klart jätteledsen, och det förstår jag helt och hållet. Han har ju sett fram emot det här sen i fredags när dagis berättade att de skulle ha fest. Men då var Maja snäll och sa att han kunde få låna hennes svarta slängkappa med lila spindelnät på. Och jag var så stolt över henne då. De må bråka och tjafsa större delen av tiden, men när det verkligen gäller, då tar de hand om varandra.

Så efter mycket om och men så var det en väldigt glad herre som studsade iväg till dagis och dagens fest.

Syskonkärlek

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...