03 november 2010

Vilken härlig dag

Jag kan ju inte gnälla på hur dagen har varit. Först fick jag sova tills alarmet ringde, och behövde inte tvingas upp av en liten klutt som insett att vi inte går på sommartid längre. Fixade och donade hemma och åt till och med lunch. Har slarvat med det den här veckan, fy på mig. Jag vet ju själv att det påverkar hela mitt mående om jag slarvar med mat eller sömn.

Hämtade hem två glada barn som hade bråttom hem eftersom Karro och hennes dotter skulle komma över på fika. Maja och Verra försvann in på Majas rum rätt fort efter att de fikat färdigt, och jag vet inte vad de gjorde där inne men de busade och skrattade så att väggarna skakade. Det är kul att de leker så bra trots att det skiljer fyra år mellan dem. Karro och jag var inte heller så värst mogna idag och skrattade minst lika mycket som barnen.

Efter att de hade gått hem upptäckte jag att jag låg lite efter i tidsplaneringen, jag skulle ha börjat med riset tjugo minuter tidigare. Men vem tänker på att titta på klockan när man skrattar ihop med sin bästa vän? Så maten blev väldigt sen. Så pass sen att när Maja skulle ha stått i duschen så satt hon fortfarande och åt. Så för att de inte skulle komma i säng allt för sent och vara supertrötta i morgon så hoppade vi över duschen och så får vi ta det i morgon istället. Jag har haft supertrötta barn både måndag och tisdag och inte en chans att jag riskerar det en dag till.

Så här glada var både barnen och jag att vi nu har en fungerande digitalbox

När jag hade fått dem i säng så kröp jag i myskläderna och har roat mig med serier, och har tänkt att fortsätta att roa mig med det tills det är dags för sängen. Jag kanske råkar äta upp blåbärsruta eller två också. Jag menar, det är ju dumt att det står och blir gammalt.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...