30 december 2010

Svart bälte i shopping

Jo det har jag nog lyckats med idag. Karro var snäll och tog trollen så att jag kunde åka ner på stan och få shoppa i lugn och ro.

När jag kom ner på stan så mötte jag upp mamsen och sen satte vi igång att tömma alla butiker, men vi tog oss tid till en fika också. Här kommer några av fynden.

En likadan lampa som jag fick av Karro i julklapp så
att jag kan ha en i varje fönster i köket

En ny hemtelefon så att jag kunde göra mig av med stenålderstelefonen
som påminde mig om exet varje gång den ringde

En elektrisk tandborste, äntligen

Självklart måste jag ha ett rött förkläde när köket går i rött

Sen följde det med lite annat smått och gott hem också som underdel till mitt head set eftersom mikrofonen var trasig, en pärm till alla räkningar från förra året, 4 st panelgardiner till köket, en almanacka för nästa år, en back till trollen så nu är deras rum klart och en till kolsyrepatron.

Snälla Karro hade kaffet klart när jag kom för att hämta trollen och det behövdes kan jag säga. Hjälp vad slut jag blev av att springa några timmar trots att det inte ens var mycket folk. Så vi satt och snackade skit en liten stund innan jag tog mina barn och gick hem till mig.

Nu har jag packat upp allt jag köpte, förutom gardinerna som lillebror ska få äran att hjälpa mig med i morgon. Han kommer ju för att fira in det nya året här.

Nu ska jag se till att Leo äter upp sin frukt sen är det dags att börja göra dem i ordning för sängen så att jag får krascha framför datorn med mina serier tills det är dags för mig att lägga mig.


Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...