31 december 2010

Planering och året som gått

Jag sitter här med min andra mugg morgonkaffe och försöker att planera dagen. Som när jag ska gå till Lidl. Ska jag gå så fort vi är klara så att jag har det överstökat, eller ska jag vänta tills lillebror kommer så kan trollen vara med honom och jag kan gå i lugn och ro.

Och duscha. Ska jag göra det efter frukostkaffet medans Rasmus fortfarande är här, eller ska jag göra det efter Lidl då jag har en känsla av att jag kommer att bli svettig av att bära hem allt eftersom jag alltid blir det.

Sen ska ju julgardinen ner i köket så att vi kan sätta upp panelgardinerna när lillebror kommer. Men jag får vänta med att ens ta ner den innan han kommer för det är ungefär fyra meter gardinstång, och det hanterar man inte utan hjälp om man är liten som en smurf. Å andra sidan kan ju Rasmus hjälpa till så att allt är klart tills lillebror kommer och det bara är att sätta upp det. Men då kanske man borde byta till två mindre gardinstänger, som jag tror att jag har.

Sen hade jag ju tänkt att skriva något om året som varit. Men när jag läste igenom vad som hänt insåg jag att det bara hänt två saker, och det är ju inget att skriva ett långt inlägg om. Det ena är att jag bröt upp från ett förhållande som fick mig att må dåligt, där jag blev blåst på pengar, där min medicin blev stulen och där jag blev utnyttjad som nån slags hushållerska. Och det andra var att ungarnas pappa var en stor idiot som blev tagen av polisen så att trollen nu får bo heltid hos mig.

Så, nu har jag summerat det här året, och kan bara hoppas att det nya året blir bättre och att vi får lugn och ro i familjen. Det är mitt enda nyårslöfte för i år, att se till att vi får det. Att utesluta all negativ energi och göra vad jag kan för att undvika att tråkigheter händer. Det kommer det att göra ändå, för det gör det alltid. Inget liv är problemfritt men jag kan göra mitt bästa till att se till allt det bra istället för det dåliga, och ständigt jobba på hur vi har det.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Linda sa...

Önskar dig allt gått inför 2011!! Gott nytt år!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...