29 januari 2011

En liten pause

Trollen är placerade framför Scooby Doo med lördagsgodis och saft och jag har placerat mig själv framför datorn med kaffe. Jag behöver lite återhämtning. Dagen gick fortare än jag hade planerat att den skulle göra och allt blev gjort i omvänd ordning.

Precis innan det var dags att fixa lunch så diskade jag undan efter frukosten. Och medans jag stekte pannkakor så vek jag undan sängkläder. Medan trollen mumsade gröna pannkakor så vek jag undan mer sängkläder. Sen diskade jag och hängde tvätt medan de städade på sitt rum och sen var det dags att äntligen gå till Lidl, det vi egentligen skulle ha gjort så fort vi hade gjort oss i ordning i morse.

Trollen har tjafsat hela dagen och drivit mig till vansinne. Det spelar ingen roll hur mycket jag tänker att så beter sig alla syskon, det driver mig ändå till vansinne. Och när de städade rummet fick jag nog. De skulle tjafsa om precis allt, vem som skulle plocka undan vilken grej och vilken grej som skulle vara vart. Så efter några tillsägelser så halverade jag helt enkelt deras godispeng och sen dess har de uppfört sig.

Nu ska jag bara slappa i nån timma tills det är dags att fixa middag, idag blir det mexgryta ifrån två matlådor. Varför ska jag slava vid spisen idag när jag har hela frysen full med matlådor?

Hoppas att ni har en bra lördag oavsett om ni som jag bara slappar hemma och kommer att hamna tidigt i säng, eller om ni ska spendera den på krogen och går ut när vi andra går och lägger oss.

Hur kan två såna sötnosar driva en till vansinne så mycket?

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Mammabea sa...

SV: Tack för din kommentar! Det värmer att höra sådant från en utomstående. Läst igenom din blogg litegrann och ser att du heller inte har de så lätt till och från! Hoppas allt blir till det bästa, du är verkligen stark som klarar av 3 barn mitt i allt känslomässigt kaos!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...