29 januari 2011

Sovmorgon, kossor och tvätt

Idag har vi inga större planer, precis som det ska vara när det är helg.

Min lilla plan om sovmorgon fungerade, klockan tio blev jag väckt. Dock hade de ju kunnat väcka mig på ett litet trevligare sätt än att Leo retade Maja och hon blev arg och skrek "sluta Leo" så att jag vaknade. För den fröken kan verkligen skrika.

Nu ska vi börja göra oss i ordning för att gå till Lidl och köpa lördagsgodis och mjölk. Jag köpte tre liter igår som jag tänkte skulle räcka tills på måndag, men med tanke på att det gick åt ett paket bara till deras frukost idag, och att jag ska göra pannkakor till lunch så får jag nog köpa lite mer idag. Det känns som att vi skulle behöva en egen ko på balkongen.

Funderar på att köra igång en maskin med ljus tvätt också och plocka upp tvättställningen på väg hem från affären.

Vad vi ska hitta på efter lunchen och när trollen har ätit upp sitt lördagsgodis vet jag inte. Kanske gör vi ingenting. Det är det som är så skönt med helger, man kan göra ingenting utan allt för dåligt samvete. Eller så blir jag rastlös och sätter igång med något projekt här hemma, listan på saker som borde göras är lång. Hoppas att ni får en fin lördag.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...