22 januari 2011

Helg och strukturfritt

Gud vad skönt med helg och sovmorgon. Jag fick sova till tio sen ville trollen ha frukost.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Ska fixa och dona lite här hemma sen ska vi till Lidl och köpa lördagsgodis. Om Karro var klar med det hon skulle göra så skulle hon och Verra följa med.

Det är det som jag gillar med helger, att man tar det som det kommer. Det är inte lika strukturerat som vardagar. Visst, jag behöver struktur och rutiner för att fungera. Men samtidigt är det jobbigt att vara styrd av rutiner. Men på helgerna kan vi bara vara. Slappa och ha det bra och ta dagen som den kommer utan att man behöver hålla sig till fasta tider. Vi äter när vi blir hungriga, går och lägger oss när vi är trötta och klockan och tiden spelar inte lika stor roll.

Nu ska jag börja att göra i ordning trollen och mig själv så att vi kommer iväg nån gång. Hoppas att ni har en fin lördag.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...