09 januari 2011

Igår var det jobbigt när jag gick och lade mig. Satt och kollade på serier och var så trött att ögonen åkte ihop hela tiden och jag tänkte att nu är det perfekta tillfället att lägga sig. Vad händer när jag väl hamnat under täcket? Då blir jag rastlös och det börjar att krypa i hela kroppen och jag måste ligga och vifta på fötterna.

Men trollen var snälla och kom inte in förens klockan tio och sa att de ville ha frukost så jag gick upp och startade kaffebryggaren. Men då ville de först titta lite på tv eftersom de lekt hela morgonen. Så de sitter och mumsar frukost nu.

Idag blir det en lugn dag. Vi ska iväg en promenad till ICA och fylla på förråden lite och jag ska posta mina lackbyxor som jag fick sålt på Tradera. Sen nån gång i eftermiddag kommer pappa med ena delen av en förvaringsmöbel till trollen, den andra tar han nästa gång han åker in till stan.

Min moster fyller i morgon men ska fira idag. Men hon ringde igår och sa att hon skulle fira idag, och då hade jag redan bokat in med pappa så vi får åka dit nån annan gång. Och jag hade ändå inte satt mig på en buss idag när det bara är is på vägarna. Jag fick tillräckligt med dödsångest när vi skulle till mamma i torsdags och äta och chauffören inte fick grepp om vägen en enda gång utan vi gled över till vänster körfält, bussen gled osv.

Nu ska jag hälla i mig det sista av kaffet och sen göra i ordning mig och trollen sen ska vi ut och halka på isen till ICA.

ZombieMaja är ingen morgonmänniska

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...