10 februari 2011

Stopp, stanna, jag vill hoppa av

Jag är så trött så trött så att det värker i hela kroppen. Jag vill hitta en pause-knapp att trycka på. Orken är slut men det finns inga andra alternativ än att fortsätta. Jag vill krypa ner i sängen under täcket och aldrig mer komma fram.

Men om jag inte orkar, vem ska då göra det? Vem ska ta hand om allt om inte jag gör det? Mina reservlager av energi börjar också att ta slut, och jag är livrädd för vad som kommer att hända när de gör det. Jag behöver stanna upp, ladda batterierna, återhämta mig och sen komma tillbaka. Men livet, veckorna, dagarna och timmarna rullar på utan hänsyn och jag vet inte hur länge jag kommer att orka att hänga med.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...