16 februari 2011

Tre troll istället för två

När jag stod och fixade maten så ringde Janna. Hon undrade om jag kunde passa hennes dotter en snabbis. Micke ligger på sjukhus med dropp, inget allt för allvarligt tack och lov, och hon behövde åka till honom med lite saker och åka och handla. Och självklart ställer jag upp. Jag vet hur det är att vara ensam med barn och så händer något och man måste iväg och är i akut behov av barnvakt.

Trollen blev jätteglada att Frida skulle komma och de lekte toppen ihop hela kvällen. De spelade spel, pärlade och tittade lite på tv. När det blev dags för trollen att gå och lägga sig sa jag åt Frida att hoppa upp i soffan och titta lite på tv så länge medan jag nattade dem.

Efter att trollen hade somnat började Frida att bli trött och lite febrig och mammig. Efter mycket om och men fick jag henne att krypa upp i knät hos mig och vi satt och småpratade lite och pang så sa det så sov hon. Så jag bäddade ner henne i soffan.

Nu har Janna precis varit här och hämtat hem henne. Frida var inte alls glad att bli väckt. Det är en fröken med mycket bestämt humör och påminner mycket om Maja i den åldern.

Själv ska jag läsa lite bloggar en stund innan jag kryper ner i sängen. I morgon blir det besök hos både sjuksköterska för att få svaren på min provtagning och direkt efter det till läkaren för att diskutera sjukersättning. Jag hoppas verkligen att han går med på det. Då är jag ännu ett steg närmare att kunna fokusera helt och hållet på att få mitt mående åt rätt håll och i balans.

Mina barn är de ständiga posörerna

En sovande Frida

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥ sa...

sv Man kan ju "bli av med" själva diagnosen, det är väl det som är meningen. Jag menar inte att jag plötsligt blir av med ångesten osv, utan kan hantera den såpass att jag inte uppfyller kriterierna för borderline längre :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...