16 februari 2011

Häxan Surtant

Jag känner mig som världens sämsta mamma för tillfället. Jag är trött, sur och grinig och har inget tålamod alls. Och så vill jag inte vara. Jag vill lyssna uppmärksamt när Leo på väg till dagis för tusende gången berättar om en av sina filmer och vad de gjorde. Jag vill inte bli irriterad för att det tar honom en kvart att ta på sig ytterkläderna när vi ska hem ifrån dagis. Jag vill kunna läsa Ronja tillsammans med Maja på eftermiddagen för att jag tycker att det är kul och gillar den boken, och inte känna att det är ett måste. Jag vill inte gå och längta tills det är dags för dem att gå och lägga sig så att jag får lite lugn och ro.

Jag vet ju varför jag är så här, och jag vet att det blir bättre. Men jag vill inte vara så här. Jag vill vara den mamman jag tycker att mina barn förtjänar, och det är inte så här.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Linda aka Tokmorsan sa...

Tycker inte man skall ställa så höga krav på sig själv. Du är en människa du med trots att du är mamma. Man är ingen superkvinna bara för att man har barn.
Man får ha dåliga dagar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...