05 april 2011

Hur ser du?

Jag har ett litet problem med mina ögon, de har alldeles för svårt att ställa om sig mellan nära och långt borta. Jag kan till exempel inte brodera och titta på tv samtidigt eftersom allt blir suddigt ett tag för att ögonen inte hinner ställa om sig.

Jag skulle behöva glasögon, men det blir inte av av två anledningar: dels ser jag dum ut i glasögon och är tillräckligt fåfäng för att inte ha det då, och dels så är det dyrt.

Vill man som jag inte använda glasögon eller linser så finns det ett tredje alternativ, nämligen ögonlaser. Det är något som jag personligen inte skulle kunna tänka mig. Dels är det dyrt, och dels så tycker jag att det är ett onödigt ingrepp där det finns en risk att det går fel. Och jag vill inte förstöra min syn helt bara för att jag inte vill använda glasögon.

Däremot så finns det många som har opererat ögonen med ögonlaser, eller som skulle kunna tänka sig att göra det. Personligen så föredrar jag då att använda glasögon. Eller som nu, inte använda nånting alls.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Ulrika sa...

Jag lasrade mina ögon för 12 år sedan. För mig lyckades det inte alls och jag gjorde totalt 3 operationer på vänsterögat och 1 på höger.
Efter sisådär 6 år var det vara att inse att de inte lyckats få ordning på min syn och jag fick tillbaka mina pengar och skaffade mig glasögon igen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...