10 juni 2011

Bokslut för dagen

Jag vet inte om dagen har varit mest bra eller dålig, antagligen ungefär lika.

Maja strålade under sången på avslutningen, men bröt ihop på väg tillbaka till klassrummet. Varför? För att hennes pappa missade hennes första, riktiga avslutning. Där och då ville jag åka dit och strypa honom.

Jag ville ändå visa henne att det finns folk runt omkring som bryr sig om henne och tycker att hon är viktig. Så våran lilla avslutningsfika med bara familjen fick ändras om och jag bjöd in mamma och Kalle.

Maja blev superglad när de kom, och åter igen så strålade det om henne och det var så skönt att se.

Men så ringde hennes pappa, och då försvann skimret och magontet kom tillbaka. Jag önskar så att det fanns något jag kunde göra för att ta bort hennes dåliga mående. Men det enda jag kan göra är att överösa henne med kärlek och visa henne att jag kommer aldrig att svika henne, jag kommer alltid att finnas vid hennes sida.

Efter att mamma och Kalle åkt hem så fixade jag mat, och sen fick trollen fredagsmys medan jag malde tobak och hängde tvätt.

Och nu har de precis blivit nattade och jag har krupit upp i soffan där jag tänkte tillbringa resten av kvällen tills det är dags att gå och lägga sig.
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...