21 juni 2011

Ledighet, skoshopping och hårklippning

Vilken härlig dag vi har haft idag, jag och trollen. Men hjälp vad trött jag är när jag inte kunde sova middag.

Dagens skratt kom idag när storhandlingen kom. Jag börjar med att packa upp frysvarorna som jag alltid gör och blir väldigt förvånad när jag packar upp påse efter påse med majs. Jag har lyckats fylla i fel när jag beställde och fick hem 13 påsar med majs. Så nu har vi 6,5 kg majs i frysen.

Efter att trollen ätit lunch och jag hade diskat så tog vi bussen ner på stan för att köpa nya skor åt Maja. Jag hittade även en fin burk att ha tjockkattens torrfoder i.

Sen var det dags att ta en liten promenad till frisören. Maja fick topparna klippta och håret urtunnat, och sen självklart sprayfärg.

När vi gick därifrån så öppnade sig himlen och vi såg ut som dränkta katter alla tre. Så när vi kom hem fixade jag te till trollen så att de fick värma sig lite.

Eftermiddagen har segat sig fram och jag har varit så trött att jag bara fryser hur mycket kläder jag än har på mig.

Men nu har trollen äntligen lagt sig så att jag får krypa ner under filten i soffan. Och här tänker jag ligga tills det är dags för sängen.
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...